Handelsbetingelser hos Myrsale
1. Bestilling:
Der kan bestilles varer hos Myrsale via vores hjemmeside 24 timer i døgnet.
Varer bestilt på nettet bliver afsendt med GLS eller andet, hvis ikke andet er aftalt, eller afhentes på firmaadressen.
Ved bestilling til Færøerne, og Grønland, samt EU. Bestil pr. mail og vi finder en løsning.
2. Betaling:
Hos Myrsale betales med Dankort eller eDankort. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du godkender ved købet.
Skoler, institutioner og andre kreditkunder har mulighed for at betale mod faktura, 15 dags netto kontant.
Varer til Grønland/Færøerne leveres kun ved forudbetaling med bankoverførsel.
(Grønlandske, færøske og Eu kunder kan kun bestille via mail)
3. Levering:
Alle varer sendes med GLS. Den forventede leveringstid er 2-4 dage.
Pakken leveres til ønsket pakkeshop.
Hvis det leverede ikke svarer til fakturaen, skal Myrsale have besked straks efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør sagsbehandlingen. Bliver Myrsal ikke kontaktet indenfor rimelig tid, betragtes ordren som korrekt leveret.
4. Fragt:
Gratis fragt ved køb over 900,- 70,-
(Undtaget teltdug)
Ruller og større mængder forhør om prisen.
Pakker til skoler, institutioner og andre kreditkunder sendes også med GLS og vi mailer en faktura.
Levering til Grønland/Færøerne:
Bestillinger til Grønland og Færøerne fremsendes altid momsfrit med tillæg af postens gældende takster. Varer til Grønland/Færøerne leveres kun ved forudbetaling med betalingskort.
(Grønlandske og færøske kunder kan kun bestille via mail)
5. Reklamationsret:
Ved modtagelse af en defekt vare eller en fejlleveret vare bedes du kontakte os på anette@myrsale.dk med angivelse af fejlen eller direkte på telefon nr. 22102664.
Varen må under ingen omstændigheder tages i brug før reklamationen er færdigbehandlet.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (anette@myrsale.dk eller 22102664). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive
en klage til (Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.) Du
kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være
relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://
ec.europa.eu/consumers/odr/.
Myrsale dækker portoomkostningerne i forbindelse med en reklamation/fejllevering ved forsendelse via GLS.
6. Returnering af varer (Fortrydelsesret):
Privatkøb fjernsalg (postordre):
Tilpassede varer (stof i mindre stykker) kan ikke returneres, der kan bestilles prøver for bedømmelse af kvalitet og farve.
Ved returnering skal varerne fremstå i samme stand som ved modtagelse, hvilket er ensbetydende med, at stof, der er klippet i, ikke kan returneres. De produkter som er emballeret, skal ligeledes returneres i originalemballagen og i en stand, som gør videresalg muligt.
Kig altid stoffet efter for fejl inden du klipper.
Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret ved handel over nettet. Dette forudsætter dog, at ovenstående er overholdt. Ved brug af fortrydelsesret betales portoen af kunden.
Varer kan ikke returneres til Myrsale uden forudgående aftale
Ved privatkøb/butikskøb (de fysiske butikker) er der ingen fortrydelsesret.
Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.
7. Emballering:
Ved returnering er det kundens ansvar at indpakningen er tilstrækkelig til at beskytte varen. Hvis en vare er skadet under fragt til Myrsale er denne på kundens regning.
8. Generelle betingelser:
Ved salg på kredit forbeholder Myrsale sig den fulde ejendomsret til varen, indtil købesummen er betalt.
Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer og udsolgte varer.
9. Ansvarsbegrænsning og forbehold:
Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Priserne er kun gældende i Danmark, Færøerne og Grønland.
Myrsale påtager sig intet ansvar som følge af købers retsforhold overfor tredjemand. I det omfang Myrsale er ansvarlig overfor køberen, er Myrsale’s ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab, såsom tabt arbejdsfortjeneste, driftstab med mere.
Myrsale påtager sig intet ansvar for, at produkter købt hos os passer sammen med produkter købt andetsteds.
Ingen af disse forbehold kan dog tilsidesætte dansk købelov.
10. Alder:
Ved bestilling af varer/tilbud bekræfter man, at man er 18 år eller derover.
11. Lovvalg og værneting:
Enhver tvist afgøres efter dansk ret ved de almindelige domstole.